Monday 24 March 2014

Di sini bermula...

Setiap manusia pasti ada kisah silam masing-masing, boleh jugak dikatakan zaman jahiliah. Alhamdulillah, semuanya bermula di sini...di bumi USM Kkj ^_^ Dulu sebelum masuk U takut sangat lbh2 lagi bila ramai yg ckp "bila masuk U nie kena jaga2, jgn mudah ikut kawan tkut nnti trpengaruh dgn perkara negatif". Bila fikir balik, Ya Allah risaunya. Iman dlm diri pun x cukup kuat. Tapi sebenarnya kita yg mencorakkan perjalanan hidup kita sendiri sama ada ingin terus mengejar dan mencari nikmat dunia atau ingin merasai kemanisan iman untk menuju ke Jannah. Bak kata pepatah Melayu "dimana ada kemahuan, disitu ada jalan" atau dlm bahasa Latin "aut viam inveniam aut faciam" hehehe tetibe teringat motto SGGS. Sama ada kita sedar atau tidak, bila kita dah niatkn sesuatu yg baik, InsyaaAllah jalan sentiasa akan trbuka untuk kita. It's all depends on us whether we wanna grab it or just let it be. Kata seorang kakak senior kt sini "hidayah itu perlu dicari dan memerlukan penghayatan dlm pembacaan al-Quran". Seorang senior yg dh aku anggap mcm kakak aku sndiri...hurmmm nk dijadikan cerita aku sndiri pun x tahu mcm mn aku blh jd rapat dgn dia. Alhamdulillah, someone yg aku rasa selesa nk brcakap or brtanya. Dh byk sgt dia tolong aku. Moga Allah sentiasa murahkan rezeki dan permudahkan urusan dia. Hanya Allah yg mampu balas jasa baik dia :') owhhhh ye...dia ada bg aku tiga helai tudung labuh masa hujung sem 1 dulu...Ya Allah trharu x trkata, hadiah yg paling bernilai dlm hidup aku. Something yg dh lama aku teringin nk beli dr dulu hehehe X sangka tu sebenarnya pembuka jalan untuk aku mulakn hidup baru. InsyaaAllah, nnti nk pakaila tudung2 tu hik3 malu tapi seronok sebenarnya. Rasa seronok tu masih ada smpai sekarang ^_^ Moga diri ini mampu untuk terus istiqomah :)
Alhamdulillah... Alhamdulillah... Alhamdulillah

2 comments:

  1. cepat la update entry lagi...aq nak baca..hehe...kehidupan seharian hg dekat USM mcm mne....ngeh3

    ReplyDelete
  2. nantilaaaa hahahah sabar2..hik3 ada masa free nnti aku tls

    ReplyDelete

hey, what do you think ^_^