Wednesday 18 June 2014

Kebergantungan Hanya Pada Allah

Bismillahirrahmanirrahim...
Whoaaaaa lama rasanya tak update blog
Busy bebenor ngan exam
And now im home
Hoooraaaayyyyy
Okayyy!!! Nak cita apa eh hr nie???
Hurmmmm
First of all
Alhamdulillah. Finally tamat sudah tahun 1 aku kt USM nie. Kalau ditanya perasannya mmg jauh beza sekarang dgn masa mula2 masuk USM dulu. Yeaaayyyyy. Br skarang aku faham yg perancangan Allah nie mmg sentiasa terbaik. Walaupun aku sorang je yg tercamapak kt USM nie without knowing anyone at first, tapi skarang rasa seronok sgt dapat belajar kat sini. Dalam masa beberapa bulan je starting few weeks lps masuk sem 2 betul2 dh ubah hidup aku. Alhamdulillah mungkin aku x kn jd mcm mn aku skarang kalau aku x study kat sini. Byk sgt pengalaman berharga sepanjang kat sini. Terima kasih buat kawan2, senior2 yg byk membantu aku kt sini.
Byk sgt benda baru yg aku belajar. 
Ya Allah...
Sungguh aku jahil dahulunya...
Kini aku bangkit...
Bangkit...
Untuk menjadi seorang Mujahidah...
Setiap org Islam diberi amanah dan tanggungjawab di atas dunia ini...
Nak tahu apa???
Berdakwah dan menyebarkan Islam...
Itu yg aku pegang...
InsyaaAllah...
Kita merancang dan berusaha...
Selebihnya kita berserah kpd Allah...
100% kebergantungan kita hanya kpd Allah
Alhamdulillah...
Allah temukan aku dgn seseorang yg telah byk sgt mengajar aku tentang Islam. Aku baru sedar dahulunya aku hanya Islam pada nama, pada ic. Byk sgt benda yg aku x tahu. Hidup bagaikan mengikut adat. Org solat, aku solat. Org puasa, aku puasa. Namun pengisiannya kosong. Aku langsung x pernah ambil tahu ttg isu semasa. Aku langsung x pernh terfikir yg aku jua mempunyai peranan dlm menegakkan Islam.
Allahu :'(
Moga Allah ampuni dosa2 aku yg jahil pada dahulunya.
Syukur tak trhingga...
Terima kasih di atas nasihat yg diberikan. Cerita yg tlh dilontarkan. Pengalaman yg tlh dijadikan tauladan.
Moga sentiasa dirahmati Allah...
Aku juga ingin menjadi sepertimu ya ukhti
Moga Allah permudahkan urusan kita :)
Ayuh kita sama2 beri peranan ^_^
Doakan aku
Moga dapat terus istiqomah
InsyaaAllah

Oh yaaa sebelum terlupa...
Buat shabat handai yg masih belum habis exam...
Semoga berjaya yaaa ^_^
Doaku sentiasa bersama kalian
Kihkihkihkih

Assalamualaikum :")


No comments:

Post a Comment

hey, what do you think ^_^